Tisztelt Ügyfeleink!

Kérjük, hogy a Konzuli Osztállyal történő kapcsolatfelvételt megelőzően alaposan tanulmányozzák a külképviselet és a Konzuli Szolgálat honlapját (http://konzuliszolgalat.kormany.hu/ugyintezes-konzulnal), ugyanis itt a kérdésükre választ adó információt jó eséllyel megtalálják. Tájékoztatjuk Önöket, hogy megkeresésükre csak abban az esetben áll módunkban válaszolni, ha az olyan speciális kérdést érint, amelyre a honlapunkról elérhető részletes tájékoztatók nem térnek ki, feltéve, hogy az adott ügyben a Konzulátus illetékes. 

 

A hatékony ügyintézés érdekében Konzuli Osztályunkon kizárólag előzetes időpontfoglalás alapján fogadjuk Ügyfeleinket!

Időpontot csak a Külgazdasági és Külügyminisztérium központi online Konzinfo Időpont nevű időpontfoglalási rendszerén keresztül van lehetőség foglalni, amelynek elérhetősége:

 

https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu

 

Az internetes felületen a berni konzuli hivatal és az ügytípus kiválasztását követően foglalhatók le a szabad időpontok. Kérjük ügyfeleinket, hogy a konzulátusi ügyintézésre való felkészülés érdekében alaposan tanulmányozzák át a honlapunk „Ügytípusok” rovatában szereplő információkat. Több ügy egyidejű intézése esetén kérjük, hogy minden egyes ügyre vonatkozó tájékoztatót olvassák el (pl. gyermek születésének hazai anyakönyvezése esetén az egyidejűleg elintézhető útlevélkérelem és apai elismerő nyilatkozat megtételének részleteiről is tájékozódnia kell).

A Konzinfo Időpont rendszerrel és az ügyintézéssel kapcsolatos gyakorlati tudnivalók:

  • A konzulátus ügyintézői a weboldalon a rendszer által felajánlott időponthoz képest nem tudnak korábbi időpontot adni. Az Konzinfo Időpont rendszerben szereplő ügytípusokban időpont foglalására irányuló sem e-mailes, sem telefonos megkereséseket nem áll módunkban teljesíteni.
  • Az időpontfoglaláskor az alapügyet kell kiválasztani, az ahhoz kapcsolódó egyéb konzuli cselekmények (pl. anyakönyvezéshez szükséges fordítás- vagy aláírás-hitelesítés, illetve ahhoz kapcsolódó útlevélkérelem) ennek részét képezik. Önálló, külön időpontot kell ugyanakkor kérni az egymással össze nem függő ügyek intézésére.
  • Az időpontot mindig az ügyfél nevére kell foglalni. 
  • Az ügyintézés során kizárólag a foglalt időpontban történő pontos megjelenés és a kapcsolódó feltételek teljesítése, a hiánytalanul kitöltött adatlapok és a kötelező csatolmányok megléte esetén áll módunkban befogadni a kérelmet. A rövid ügyfélfogadási idők nem teszik lehetővé, hogy az ügyfelek a helyszínen kezdjék meg az adatlapok kitöltését. Ezért – a többi ügyfél érdekében – sajnos nem tudjuk átvenni azon ügyfelek kérelmét, akik előkészítetlen dokumentációval, kitöltetlen adatlapokkal, esetleg jelentős késéssel érkeznek: ez esetben új időpont foglalására van szükség!
  • Kérjük, hogy ha a lefoglalt időpontban mégsem tudnak megjelenni a konzuli hivatalban, akkor a foglalást a többi ügyfél érdekében – a visszaigazoló e-mailben szereplő linken – szíveskedjenek lemondani!
  • A Konzuli Hivatal területére való belépés előtt kötelező a kézfertőtlenítés, a Hivatal területén belül a (saját) maszk viselése és más személyektől 2 méter védőtávolság tartása (Hivatalunknak nem áll módjában maszkot biztosítani ügyfeleinek. Kézfertőtlenítőszert biztosítunk.)

Kérjük Tisztelt Ügyfeleinket, hogy időpontegyeztetés céljából telefonon vagy e-mailben csak abban az esetben lépjenek kapcsolatba hivatalunkkal, ha az adott ügytípust nem találják meg a Konzinfo Időpont rendszerben (pl. vízum/tartózkodási engedély, érdekvédelmi ügyek, ideiglenes magánútlevél). Ezen ügyek esetében kérjük, hogy telefonvonalaink (+41 31 371 13 55, +41 31 371 13 56) rendkívüli leterheltsége miatt elsősorban e-mailen (consulate.brn@mfa.gov.hu) vegyék fel a kapcsolatot hivatalunkkal. Az igényelt eljárás, valamint egyéni körülményeik figyelembe vételével, a szükséges személyre szóló tájékoztatást követően igazolunk vissza időpontot.

 

Amennyiben a Konzinfo Időpont rendszer használata során az időpontfoglalást akadályozó technikai problémát észlelnek, kérjük jelezzék azt e-mail formájában hivatalunk felé (consulate.brn@mfa.gov.hu).

 

A hazai anyakönyvezési ügyek kiemelt figyelmet igénylő és összetett, egymásra épülő eljárásokat magában foglaló jellegéből kiindulva, az időpontfoglalásra történő bejelentkezés és a kiadott időpont közötti várakozási idő miatt nyomatékosan kérjük ügyfeleinket, hogy hazai anyakönyvezési ügyekben (születés, házasság) lehetőleg már az esemény tervezett időpontját hónapokkal megelőzve foglaljanak időpontot! (A részletes tájékoztatót ld. az „Ügytípusok” fülön!)

 

 

Kérjük Tisztelt Ügyfeleinket, hogy további tájékoztatásig minden útlevél vagy személyazonosító igazolvány (E-SZIG) igénylése vagy bármilyen előbbi okmányok igénylésével együtt járó ügyintézés esetén szíveskedjenek magukkal hozni 1 db színes, 3,5x4,5 cm méretű ICAO szabvány szerint készített igazolványfotót is.

 


 

Ügyfélfogadási rend:

  • Személyesen (lefoglalt időponttal): kedd, szerda, csütörtök 9:00 és 12:00 között
  • Telefonon:
    • hétfőtől szerdáig 14:00 - 16:00 között;
    • csütörtökön 15:00 - 16:00 között;
    • pénteken 8:30 - 12:00 között.

 

A Konzuli Osztály zárva tart mind a magyarországi, mind a Bern kantonbeli ünnepnapokon!

 

Ünnepnapok Magyarországon és Bern kantonban:

  • január 1. (Újév napja)
  • január 2. (Bertold napja)
  • március 15. (Az 1848-49-es forradalom és szabadságharc ünnepe)
  • Nagypéntek (változó)
  • Húsvét hétfő (változó)
  • május 1. (A munka ünnepe)
  • Mennybemenetel (változó)
  • Pünkösd hétfő (változó)
  • augusztus 1. (Svájc nemzeti ünnepe)
  • augusztus 20. (A magyar Államalapítás ünnepe)
  • október 23. (Az 1956-os forradalom és szabadságharc ünnepe)
  • november 1. (Mindenszentek)
  • december 25. (Karácsony első napja)
  • december 26. (Karácsony második napja)