A Konzuli Osztályon intézhető különböző ügytípusokról az alábbi honlapon találhatók részletes információk:

http://konzuliszolgalat.kormany.hu/ugyintezes-konzulnal


Útlevél és személyazonosító igazolvány iránti kérelem 12 éven aluli gyermek számára:

Felhívjuk a 12 éven aluli gyermekük számára állandó magánútlevelet vagy személyazonosító igazolványt igénylő Tisztelt Szülők figyelmét arra, hogy 1 db 3,5x4,5 cm méretű ICAO szabvány szerinti, a gyermekről hivatásos fényképész által készített igazolványfotó leadása is szükséges, ezért ezt hozzák magukkal.

Házilag készült, a szabványnak nem megfelelő fényképet nem áll módunkban elfogadni!

 


Kiemelt információk a hazai anyakönyvezési eljárásról:

A hazai anyakönyvezési kérelem beadásával egyidejűleg állandó magánútlevél is igényelhető az anyakönyvezendő gyermek számára, illetve házasságkötést/válást követően bekövetkezett névváltozás esetén az érintett fél számára.

Felhívjuk a kiskorú gyermekük számára a hazai anyakönyvezési kérelem beadásával egyidejűleg állandó magánútlevelet is igénylő Tisztelt Szülők figyelmét arra, hogy 1 db 3,5x4,5 cm méretű ICAO szabvány szerinti, a gyermekről hivatásos fényképész által készített igazolványfotó leadása is szükséges, ezért ezt hozzák magukkal. Házilag készült, a szabványnak nem megfelelő fényképeket nem áll módunkban elfogadni!

A hazai anyakönyvezési eljárás végén – a 2018. január 1-jét követően kezdeményezett ügyekben - az anyakönyvezés és az anyakönyvi kivonat kiállítása a külképviseleten történik.

Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a hazai anyakönyvezési kérelem beadásával egyidejűleg igényelt útlevelek kiállítására továbbra is Budapesten, a Belügyminisztérium által kerül sor, így az anyakönyvezési eljárás (általános ügyintézési ideje 60 nap) lezárultát követően az útlevél születés esetén kb. 4 hét múlva, házasság/névváltozás esetén (a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban szereplő adatok hazai hatóság általi átvezetését követően) 6-7 hét múlva érkezik a külképviseletre.

 

A hazai anyakönyvezéssel kapcsolatos, svájci sajátosságokra is kitérő részletes tájékoztató letölthető innen (kérjük, hogy időpont-egyeztetés előtt figyelmesen olvassák el a tájékoztatót!):

 
 

 


Anyakönyvi kivonatok és családiállapot-igazolások kiállítása a berni külképviseleten:

 

Svájcban sorra kerülő házasságkötés vagy születés esetén a svájci anyakönyvi hivatal jellemzően Magyarországon kiállított és Apostille hitelesítéssel ellátott, vagy a berni külképviselet által kiállított és a Bundeskanzlei által felülhitelesített anyakönyvi kivonat benyújtását írja elő.

2018 januárja óta előzetes e-mailes vagy telefonos egyeztetés alapján, az ügyfél kérelmére, előre

visszaigazolt időpontban történő személyes megjelenése, valamint a jogszabályi feltételek fennállása esetén a berni konzuli hivatal már anyakönyvezett és az elektronikus anyakönyvi rendszerben (EAK) szereplő anyakönyvi eseményről anyakönyvi kivonatot állít ki. Azon anyakönyvi események EAK-ba történő felvétele érdekében, amelyek abban még nem szerepelnek, a külképviselet az illetékes magyarországi anyakönyvvezetőn keresztül intézkedik, amely időt vesz igénybe, ezért is fontos az előzetes közvetlen kapcsolatfelvétel ügyfelünk részéről a konzuli hivatallal. Az így kibocsátott okirat Bundeskanzlei általi felülhitelesítéséről az ügyfél saját maga gondoskodik.

Megjegyezzük, hogy a svájci anyakönyvi hivatal jellemzően a családiállapot-igazolás benyújtását is előírja a nem házas szülők számára. Amennyiben az érintett szülő szerepel a magyar Személyiadat- és Lakcímnyilvántartásban, akkor ezt az igazolást konzuli tanúsítvány formájában a berni konzuli hivatal is ki tudja állítani. Az okirat felülhitelesítésére a külképviseleten kiállított anyakönyvi kivonatéhoz hasonló módon, a Bundeskanzlei részéről kerül sor.

 
Elérhetőség:
Schweizerische Bundeskanzlei
Legalisationen
Gurtengasse 5
3003 Bern

Tel.: +41 58 462 37 69
Fax: +41 58 462 38 95

 


A Konzuli Osztályon történő ügyintézés, kérelemfelvétel időtartama jelentősen mérséklődhet, amennyiben Ön az adott ügytípushoz előírt adatlapot előre kitölti

Az adatlapok letölthetők az alábbi honlapról:

http://konzuliszolgalat.kormany.hu/nyomtatvanyok

 


Tájékoztatjuk kedves ügyfeleinket, hogy a jogszabályi környezet 2018. január 1-jétől hatályos változásával a Magyarország közigazgatási határain kívül született gyermekek után járó anyasági támogatás iránti kérelmek, valamint a Fiatalok Életkezdési Támogatása (FÉTÁM) iránti kérelmek – jellemzően a gyermek születésének hazai anyakönyvezéséhez kapcsolódóan, előzetes időpont-egyeztetést követően, személyesen - Konzuli Osztályunkon is kezdeményezhetők.

Az ezzel kapcsolatos információk, valamint az igényléshez szükséges adatlapok itt találhatók meg:

Köldökzsinór Program - Tájékoztató

Anyasági és FÉTÁM-kérelem

FÉTÁM számlanyitási kérelem